Lamp okinawa発、新業態となるサラダ専門店「One-Third Salad Works」(ワン・サード・サラダ・ワークス)が始動しました。オーナーの掲げるコンセプトは「3つのうち、1つをサラダに」。3食のうち1食を、3日に1食は、2回食べすぎたら1回を、そうしたメッセージがダイレクトなネーミングに表現されています。
ORIGAMIではオーナーのイメージに忠実に、ロゴタイプのデザインを担当しました。
シンブルで明快で力強いコンセプトそのままのデザインです。
見た目にも美しく満足感の得られる県産食材を中心としたサラダ。職場やご家庭で“いろいろな3つに1つ”をお試しください。
Lamp Okinawa has launched a new type of salad specialty store, "One-Third Salad Works". The owner's concept is "One of three meals should be a salad". This direct naming conveys messages such as "one out of three meals", "one out of every three days", or "one salad for every two indulgent meals". ORIGAMI was responsible for the logo design, faithfully reflecting the owner's vision. The design is simple, clear, and powerful, mirroring the concept itself. Our salads feature beautiful and satisfying local ingredients. Try "one of three" at work or at home.