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インテリアロマのブランドとして2008年に弊社がプロデュースした「CHILL NOTE」。沖縄方言の“チルダイ”とChill out、そして香りのトーンを指す「NOTE」を組み合わせたネーミングでこのプロダクトの世界がうまく表現されています。当時はアロマリード自体がとても珍しく、また琉球ガラスの器や沖縄由来のアロマオイルと組み合わせてコーディネートしたフレグランスウォーターなど、本物の沖縄スーベニールを志向して強いこだわりを持って臨みました。多方面から注目をいただきましたが商品設計や製造・販売戦略が十分とは言えず、現在は製造販売を休止しています。多くの教訓が得られたプロジェクトでしたがプロダクト事業の難しさも痛感しました。弊社も経験値を積み、今はようやく復活させることができると考えています。
"CHILL NOTE" was launched in 2008 as an interior aroma brand, reflecting our passion for creating authentic Okinawan experiences. The name encapsulates the essence of the product, combining the Okinawan dialect "chirudai" (meaning "relax") with the English words "chill out" and "note." By pairing aroma reeds with beautiful Ryukyu glass vessels and locally sourced aroma oils, we aimed to offer a unique and sophisticated souvenir. While the product gained popularity, challenges related to product development and market strategy led to its discontinuation. However, the valuable lessons learned from this project have fueled our determination to revive "CHILL NOTE" and share its unique qualities with a wider audience.